Halal Or Is It Helel?

Tanken var att jag skulle laga mat tills i morgon, men nu står det absolut längst ned på min lista.
Blev illamående

VARNING!



Alla vet ju att Halal kött måste tillredas/slaktas på ett speciellt sätt. Djuret måste tömmas på blod och dödas genom att få halsen avskuren. Något som sällan går smärtfritt (går det ens?) och som känns helt jävla absurdt! Det kan ta upp till 12 minuter innan djuret dör och som ni ser på filmen, är det ingen lugn och rofylld sista tid för korna. Nej, dom jagas in en maskin som klämmer fast dom, vänder dom upp och ner så männen kan skära av halsen, kon vänds upprätt igen och kastas ut på golvet. Där får den ligga och sprattla och när den lugnat ned sig lite hängs kon upp i väntan på nästa del.

Och det är så jävla hemskt, gör ont i hela mig!
Särskillt efter 7 minuter, när man ser att männen inte bara skär halsen av dom, ett snabbt snitt kan man tro. Dom skär även bort ett stort stycke och sliter och drar i kons hals och skär bort mer, när kon fortfarande är vid fullt medvetande.

I Sverige är det fortfarande olagligt med Halal slakt utan bedövning, sista landet kvar med den lagen. Nu vill politikerna slopa den lagen eftersom muslimerna kräver det? Ursäkta? Jag ska inte ljuga, jag tycker deras religion har miljoner brister och miljoner till. Men vill dom tro på den Guden, så får dom det. Alla har rätt till en tro. När det dock går ut över andra människor och varelser, då blir jag förbannad. Och där finns det många brister.

Har jag någon ångrat för en sekund att jag blev vegetarian för 13 år sen...NEJ!
Dömer jag människor som äter kött...NEJ!
Men gör det fan på rätt sätt i så fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0