Where To Put My Foot Down?

Tisdagar brukar ju förstöra min dag, men den här tror jag kommer gå riktigt bra.
Har kollat på flygbiljetter till Sydney och det var billigare än jag trodde. Kruxet är bara att välja vart jag vill mellan landa? Vill jag åka hela vägen på en gång eller kanske stanna en natt på nåt kul ställe? Finns en del alternativ och jag blir lika nostalgisk och knäsvag av dem alla.

1. Guangzhou, Kina
Det finns en avgång där jag får 12,5 timmar i Kina. Mer än tillräckligt för att lämna flygplatsen och träffa gamla vänner och gå omkring i mina gamla kvarter. För att inte tala om all Mapo Dofu jag kommer äta och nudlarna på det lilla haket nedanför lägenheten. Har lite svårt att sitta still när jag tänker på allt.

Lägenheten och djungeln utanför

Jag och Davies

Jag och Kroko



Serge

2. Bangkok, Thailand
Har varit i Thailand så många gånger så nu kan jag det där landet. Men jag älskar det. Att kunna stanna i Thailand några dagar och åka till Khao Sok igen hade varit helt underbart. Är extra sugen nu när jag vet att Jimmy ska dit över jul och träffa alla vänner. Khao Sok är det vackraste och mest imponerande ställe jag varit på hittils. Och människorna som bor där är helt underbara! Min lilla familj på Smiley Bungalows.







3. Kuala Lumpur, Malaysia

Här har jag åxå varit några gånger och det är alltid mysigt att gå omkring i China Town. Skulle jag stanna där skulle jag försöka sova en natt på det första guesthouset jag o Jimmy bodde på. Lite lagomt flummig och skön stad.

 

4. Bryssel, Belgien

Älskade underbara Belgien! Kan aldrig få nog utav det landet och jag kan sakna mig galen efter att få bo där igen. Jag kaninte mellan landa där mer än någon timme, men kanske jag kunde locka dit Jeffi och Bruce för en fika eller nåt? Eller kanske åka dit en dag tidigare och säga hej då? Jag håller fortfarande kvar vid att jag kommer flytta dit igen♥

 

 

Nåja, tur jag håller mig sysselsatt med att fantisera...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0