Very Soon

För en gångs skull skiner solen här på Irland, men allt jag kan tänka på är julafton. Har snöat in helt på att åka hem nu, pynta och gå på julmarknader, dricka glögg och lyssna på jullåtar! På söndag är det första advent och lilla "familjen" tänkte försöka ta sig den svenska julmarknaden i Dublin. Men om en månad precis, sitte rjag hemma i köket i Bjurs och myser. Är ju så fruktansvärt upptagen på jobbet, så jag läste igenom vad jag gjort de senaste två jularna. 

2008
Det här var en dålig jul, eller dåligt avslut på året överhuvudtaget.Jag fick ingen julstämning alls och kände mig så himla besviken. Jag är ju ett jul freak ut i fingerspetsarna!
Men just då var allt bara kaos. Inget jobb, slut med killen och ingen aning om vart jag skulle ta vägen? Skulle jag leta egen lägenhet, följa med ner till Lidköping igen eller flytta hem? Mådde inge bra då. Men jag hade mina små guldklimpar som alltid kunde bjuda på ett skratt och ett ömmande hjärta.
Valparna som studsade runt och Kinesen som glatt sprang efter för att leka.








Men jag lyckades få lite jul till slut på julaftonskväll och slutet på året spenderades i Tyskland på Sensation White och sen bytte vi plan på Arlanda och bjöd oss själva på lite backpacking i Malaysia, Thailand och Kambodja

2009
Det här året bjöd på en riktigt bra jul!
Jag var taggad ända från början, hade precis flyttat till Dublin och bodde 10 minuters gångväg från ett utav Europas största köpcentrum, Dundrum. Det var julpynt överallt, ÖVERALLT! Jag var i himlen! Allt var nytt och spännande och veckan innan jul spenderades i Belgien  i gamla lägenheten. Jag shoppade julklappar, åkte till Aachen på julmarknad i Tyskland och förfrös hela kroppen. Men grymt mysigt! Flög hem och tokmös med familjen och det var perfekt! Flög tillbaka till Irland, och sen vidare till Belgien igen för att möta upp pojkarna och åka till Tyskland på Sensation, enligt tradition!


Dublin


Tyskland



2010
Kommer bli ännu en grym jul känner jag på mig!



God Jul i förskott


Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh idag är det bara en månad kvar till jul, jag längtar! Svårt med alla julklappar tycker jag!

2010-11-24 @ 23:42:10
URL: http://luckyfutures.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0