Handle With Care

Idag är det fredag och jag hade tänkt att inget skulle få hindra mig från att ha en bra dag innan jag får åka hem och hoppa i säng med mig själv för en liten powernap. Men jag har hittat väghinder redan på Aftonbladet.
"Unga knarkar värktabletter" 
Så fort jag såg rubriken blev jag förbannad, för jag visste vilka kommentarer jag kunde vänta. Det är alltid samma sak.

"Töntiga små EMO's som bara vill ha uppmärksamhet. Skrattretande att de försökt ta livet av sig med värktabletter. Hade dom inte bättre fantasi än så? Hoppas dom lyckas snart så vi blir av med en gnällkäft iaf..."

Jag förstår mig inte på dessa människor? Att de är så trångsynta eller så förbannat elaka att dom hellre gör mer skada än helt enkelt håller käft. Varför? Jag avskyr dom. Hur dom försökte göra det, hur gamla dom är, vilken hårfärg dom har, sexuell läggning eller klädstil är inget som känns relevant. Det enda som betyder något är att de mår dåligt och behöver hjälp.

För många var det aldrig meningen att dö, utan precis som det stod i artikeln, var det ett rop på hjälp. Ja, de vill ha uppmärksamhet. Men inte för att folk ska tycka synd om dem, utan för att dom är rädda och inte klarar av det ensam. För att de kanske inte vågar fråga rakt ut och hoppas att någon ska få upp ögonen för hur de egentligen mår. Jag vet...

Så alla ni där ute som skämtar om sånt här, förtjänar en duktig jävla käftsmäll!





Så, nu har jag fått avreagera mig lite, så nu återgår jag till att nynna med till dagens låt


Rihanna - What's My Name


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej älskade malin! Hur har du det? Jag tänker på dig, ofta. Ville bara skicka dig en tanke, och undrar om du vill sms:a mig så jag har ditt nummer. =) Lot's & lot's of love <3

2010-11-19 @ 17:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0