Irish Can't Handle Snow

Nu är jag inte lugn längre, nu är jag irriterad!
Har skola måndag-torsdag efter jobbet, och eftersom Irland är SÄMST på att hantera snö är risken att jag blir strandsatt inne i Dublin. Visst, jag kan sova kvar inne i centrum, men jag måste ändå försöka komma till jobbet i morgon. Och snöar det, strejkar lokal trafiken. Har god lust att bara stanna hemma med min glögg i värmen. Men nej, det går inte. För den här veckan har dom lyckats pricka in alla klasser jag har missat, så jag har inte råd att kosta på mig en hemmakväll utan snö kaos. Helvete!

***
Jaha, och nu snöar det
Kommer gå på skit det här


Weather Warning

Issued at 29 November 2010 - 11:40
WEATHER ADVISORY
Heavy snowfalls expected tonight, tomorrow and tomorrow night in east Leinster with accumulations of 5-10cm of snow in inland locations and 10-20cm in Counties Louth and Dublin and 15-25cm in County Wicklow.

Valid from: 18:00 29/11/2010
to: 00:00 01/12/2010

This exceptionally cold weather will continue through the week.
Night-time temperatures will drop as low as -10C (or lower) and daytime maxima of zero to 4 degrees C.
Further snow showers will occur with a high risk of significant accumulations in the east.
Freezing fog also.

 


Kommentarer
Postat av: Ebba

SV: Ja precis! Himla irriterande, men dem får en ju bara att längta ännu mer till del 2.

2010-11-29 @ 16:46:17
URL: http://ebbaline.blogg.se/
Postat av: Essi

Sv: Japp, nu är det klart! Valde det enkla och snabba. Stockholm - Bangkok - Sydney. Alltså bara en mellanlandning och det tar bara ca 21 timmar. Rekordsnabbt, haha :) Gick på bara ca 8500 också.

Självklart, det är bara att säga till om det behövs, även om hostel och raggning av rumskamrater låter som en bra idé :)

2010-11-29 @ 20:36:31
URL: http://blacksunshine.blogg.se/
Postat av: Erika

Åh, det förstår jag! Tråkigt nog tycker jag inte om glögg. Och trots att jag sitter här med nybakta pepparkakor så tycker jag ändå att julen känns så himla avlägsen. Väldigt konstigt.



Vad pluggar du på Irland? :)

2010-11-29 @ 22:47:02
URL: http://erikahej.blogg.se/
Postat av: Essi

Ja, känner mig riktigt nöjd med tiden och priset för att åka med Thai airways :) Åker härifrån 13.40 31 januari så att jag är framme den 1 februari :)

2010-11-30 @ 17:12:14
URL: http://blacksunshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0