Red Is The Colour Of Love, Right?

Jag fuderar på att köpa en overall. En rosa med fluff på huvan som kittlas i pannan. Det är så kallt på jobbet nu, jag lider lite. Ute skiner solen och här inne har jag hamnat rakt under luftkoditioneringen så jag sitter och huttrar för mig själv. Men skulle jag haft en rosa med fluff, då hade jag varit så här glad:




Lite träningsvärk i armarna efter de alldeles för få armhävningarna jag lyckades med igår. Har börjat mitt nya liv idag, nu igen. Tänkte att beach 2010 är ju kört, så jag satsar på beach 2011 istället. Förberedelser är minst lika viktigt. Tänkte prova en ny "diet" (Usch, va jag hatar det ordet) eftersom jag är alldeles för lat att träna, dricka mycket vatten, bara en cigarett om dagen, gröt till frukost och en massa frukt. Och inte en massa öl hela tiden. Var till och med ute och sprang igår och det gick riktigt bra, tills knäet började krångla igen. Så nu blir det inget sånt på en vecka iaf. Skumt det där och jag blir så äcklad när knäet hela tiden hänger sig och käskålen knäpper varje steg jag tar. Är allergisk mot knäskålar, så vidrigt! 

Typiskt var dock att den första riktigt snygga killen jag ser i Leixlip, möter jag i träningskläder och ett ansikte rödare än den rödaste tomat. Så jäkla orättvist. Men han log och skrattade till och med? Och med världens finaste skratt och jag blev knäsvag. Sen sprang jag hem och tittade i spegeln hur illa det var? Ja, det var väldigt rött. Men jag tror inte det var mitt ansträngda ansikte han skrattade åt. Han var helt enkelt glad av att se mig, äntligen. haha!

Och han hade en röd tröja...



Ska mysa till lite La Roux nu och försöka mig på en ny Power Point presentation.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0