Blue Is Not Always Blue

Det är lite förvirrande ibland. Vissa dagar lite mer än vanligt.


Jag har kommit på mig själv med att jag är förälskad. Efter mycket övervägande och djupgående disskusioner med mig själv har jag insett att det är just så det ligger till.
Jag är kär...i ett par jeans!


- Jaja, men du är ju tjej! Ni är ju alltid helt galna i kläder och allt som kommer därtill.

Förvisso, vi har den förmågan att dreggla ner skyltfönstren när vi går förbi och antagligen får lov att stanna och räkna efter hur mycket pengar det finns kvar eller hur långt kvar till löning det är. Men i det här fallet ter det sig annorlunda. Det är nämligen inte mina jeans, eller tjej jeans överhuvudtaget. Jag är kär i ett par kill jeans? Vart finns logiken? Det är inte ens jeans jag kan ha, vill ha.  Jag har ingen som helst anledning till att vara avundsjuk på dom. Eller jag är inte avundsjuk heller. Vilket jag skulle varit om det handlade om tjej jeans, eller om det var kill jeans men som en tjej hade på sig. Att en tjej lyckats med utmaningen att se lika cool ut som killarna i deras jeans.  För då betyder ju att jag åxå kan ha dom/ skulle kunna ha dom. Nej, nu är det bara ren och klar kärlek. Till ett par jeans! Vanliga blå med fickor. Inget speciellt eller ovanligt. Inga coola färger, tryck, former eller kedjor. Dom sitter bara så förbannat bra på den där killen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0