Gentse Feesten

Förra lördagen var det stadsfest i Gent och tiotusentals människor var där och tjoade bland alla medeltidsbyggnader. Det var första dagen utav tio och vädret var helt underbart!

Började med att jag vaknade upp i Hoboken med 18 myggbett i bara ansiktet? Jag får aldrig myggbett! Sprang och köpte nya kameran och tog tåget till SintNiklaas där Suzy och Joeri bor.



Vi hoppade in i deras lilla mini cooper och gasade iväg mot Gent. Mötte upp Frugan och gick till scenen där en EDS'are skulle spela. Jag tror jag vet vem han är, var något som kändes bekant. Stod där i solen med en Mojito och vickade i takt till latino tonerna. Efter konserten gick vi runt i staden och provade olika barer, drycker och mötte en hel del konstiga människor.


Suzy och Joeri








Gick för att ta kort med en kille som spökat ut sig. Det hela slutade så här:




Kravet för ett kort var att föra ett par bollar genom ena byxbenet till det andra...ja, vad gör man inte för sina medmänniskor!

Gent är nog en utav de finaste städer jag varit i.Full av gamla, riktigt gamla byggnader, kullerstensgator och kanaler. Det känns som att man är med i en film när man går där. Det känns inte alls som år 2010. Skulle lätt kunna bo där...vem vet?

Kommentarer
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

SV; Okej, jag skickar till dig sen när jag har lagt upp vinnaren :D

2010-07-23 @ 20:30:48
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0