Vår

Kom precis hem efter en vår promenad med Maddo. Solen sken och det var jättehärligt väder och man fick lust att sparka bakut igen! Vi tog oss till vattenfallet. Leixlip Spa and Waterfall heter det, men nåt spa vet jag inte om jag hittade? Går ett rykte att det ska finnas en varm källa där med ständigt 22 grader varmt. Alla pölar jag kände på var då iskalla? Sen gick vi vidare i solen och fotade allt som rörde sig. Det sprang runt en massa söta bäar-lamm, vi träffade ett svanpar som vägrade sammarbeta och bara stack ned huvudet under vattnet. Traskade över en bro till andra sidan och trodde vi hittat en jättesmart väg tillbaka. Tji fick vi! Som vanligt slutade det med en återvändsgränd och vi fick gå hela vägen tillbaka. Vi insåg ju att det inte skulle gå. Vi hade en plan vart vi skulle kunnat gå, men för att vara på den säkra sidan tog vi en taxi hem. Vi hade ändå varit ute i över en timme och med vårt lokalsinne skulle det lika gärna kunnat bli två timmar till! Men det var riktigt skönt och jag känner mig till och med nyttig. Nu e frågan bara vart min lilla husfru tagit vägen? Vill ju ha mat...

Jag hoppas att det här inte var ett spa?



De e lyx, sol på Irland


Malin o Maddo





Det grandiosa vattenfallet!

Bäar

Envisa jäklar

Men skam den som ger sig!



Nu kom Sonny hem med en massa planteringsjord, kryddfrön och krukor så jag antar att jag fått jobb nu?


Kommentarer
Postat av: Daniel

elaka barn varför lägger du ut såna där bilder? blir ju avis så jag dör tror jag..

2010-01-31 @ 22:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0