Tappade Irländare

Underbar slappdag började det med. Vaknade av att jag hör Sonny i rummet brevid prata i telefon.
- Give us 5 minutes!
Sovmorgonen var skön men sen jäklar tog det eld i baken.

Röd dag i Sverige idag så vi har bara haft lite möten och pratat på jobbet idag. Hela teamet åt frukost tillsammans och jag åt tomater som smakade fisk. Efter lunch tog jag bussen in till centrum för jag tyckte det var dags att fixa mitt Irländska PPS nummer så jag slipper betala emergencytax på nästan 50% Månadens lön är inte alltför imponerande. Lucky me började det snöa och trafikkaos var på ingånde. Bussen kastade av oss några km innan centrum för det var för halt, så det blev en härlig promenad i blasket. Letade reda på Social Wellfare kontoret och ordnade lite papper. Sen kom den riktiga utmaningen - att försöka ta sig hem. Jag stod och väntade på bussen ett tag sen blev vi informerade om att bussarna slutat gå för ovädret. Då inriktade jag mig på taxi istället som visade sig vara omöjligt. Så då blev det plan nr.3 och jag vidare till Stephens Green för att ta The Luas, typ spårvagnen. Det var världens jäkla kö och jag missade 3 vagnar under tiden. Jag kunde ha hoppat på och hoppats ingen biljett kontrollant skulle komma, men jag kände inte riktigt att det var min dag idag. Hoppade av vid Dundrum köpcentrum och påbörjade nästa vandring. Men, jag lyckades hitta en genväg. Det var lite läskigt i början men det visade sig bli en riktig hit! När jag äntligen kom hem efter några timmar var jag genomblöt och kunde bokstavligt talat vrida ur mina converse. I morgon kommer det antagligen bli ännu värre. Flygplatsen i Dublin har stängt, taxibolagen har slutat ta beställningar för i morgon för de vet inte hur vädret kommer bli. Kollegorna på jobbet åkte taxi hem idag och det tog dem 3 timmar att komma hem pga bilköerna.
Låt mig då säga att det kanske snöat 3 cm idag!!!

Ja, vad ska man göra? Man kan bara skratta åt eländet...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0