Hur man tämjer en elefant

Måste bara kopiera Lailas ord.

********************************


Jag ska åka till Indien,

Sedan när jag är där ska jag leta upp en liten elefantunge, släpa den till en stor sten och binda fast den, sedan ska jag sitta där i 3 år tills elefanten blir fullvuxen och har börjat inse att den aldrig kommer att komma loss.

ska jag, (När elefanten sover såklart) smyga dit och ta bort stenen och lägga dit ett litet tunt snöre från elefanten till ett litet träd.

Sedan ska jag åka hem, glad som en lärka och skriva i bloggen: Japp, Det funkade. Elefanten tror att det är omöjligt att komma loss nu!

Sedan kommer jag också att skriva att elefanten är lurad. Den tror att bara för att den misslyckats en gång, två gånger eller fler för att den hade alla odds emot sig så betyder det inte att den aldrig kommer att lyckas!

Någon gång lyckas man, det gäller bara att försöka och försöka och försöka så dyker det rätta tillfället upp, kanske inte idag, men imorgon!

**********************************

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0