I see dead people

Idag hände en riktig läskig sak. Efter jobbet hoppade jag på spårvagnen till lägenheten när plötsligt det blir trafikstopp och alla börjar titta runt. Längre fram blinkar en massa blåljus och vi inser att vi kommer bli stående här ett tag. Istället går alla av och jag börjar gå mot polisbilarna för att komma hem. Trafiken är avstängd åt alla håll men jag hittar inget som ger en ledtråd om vad som hänt? Trafikolycka, rån, misshandel? Jag går över vägen och plötsligt ser jag ett par ben som sticker fram bakom en bil. Runt kroppen står det poliser som precis vecklar ut en blå filt och lägger över. Fy satan va olustigt allt kändes just då. Bara 5 meter från mig ligger en nyss avliden människa och just hela grejen när dom täcker över kroppen. Nej, jag skyndade mig bort därifrån och höjde volymen på min Mp3 lite till för att försöka tänka på nåt annat. Lyckades dock inget vidare. Undra om de anhöriga redan visste om det? Om de visste vilken jobbig period de hade framför sig? Undra om själen gått vidare? Undra hur det kändes? Vad det sista den såg/tänkte var? Som ni kanske förstår har jag haft fullt upp med tankar och det känns lite läskigt att släcka lyset helt ensam ikväll. Eller jag hoppas jag är själv!!!



Det var som sagt riktigt obehagligt men det är inte bara döda männsikor som e läskiga. Öron e åxå lite småcreepy! Därför censurerade jag lite. Här har ni den nya piercingen. Världens simplaste och garanterat inte den sista. Det sitter en likadan platta under huden och en liten stav som håller ihop dem.


Kommentarer
Postat av: Lalla

Usch, jag var med om typ samma sak for ett halvar sedan, dagen innan vi borjade pa EDS... Skulle aka och kopa busskort och pa vagen nastan precis vid tagstationen star en jattestor lastbil, lite langre bort ligger en motorcykel och annu en bit bort lag en kropp under ett vitt lakan. Kunde tydligt se hela formen av manniskan... Pavag tillbaka hem hade ett talt satts upp over honom... Det hade hant bara nagra minuter innan vi akte forbi forsta gangen. Sa javla hemskt...

2009-09-29 @ 22:07:50
URL: http://julialex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0