Spooky


There's a creaking in the floor
There's a creak behind the door
There's a rocking in the chair
But nobody's sitting there...



Jag älskar allt som har med spöken och mystik att göra. Filmer som Dolt Under Ytan, tv-serier som Most Haunted och dokumentärer om hemsökta platser och myter...sånt älskar jag. Jag kan sitta i flera timmar för att sen inse att alla sover och jag helt ensam ska släcka alla lysen och lyckas somna utan att börja fantisera om vad som skulle kunna dölja sig i garderobs springan. Finns det ett spökhus på ett nöjesfält ska jag in dit helt enkelt. Jag älskar sånt men jag är livrädd. Jag vill uppleva något, men samtidigt vet jag inte omjag skulle fungera efter? Jag skulle nog aldrig kunna slappna av efter det.

Så Dagen fråga:  Hur skulle ni skrämma någon?

Jag vet själv att kyrkogårdar är bland det läskigaste jag vet. Även på dagen tycker jag det är obehagligt. Jag går alltid i mitten utav alla gravar. Aldrig så att jag kanske går på deras grav/kista. Jag ställer mig alltid vid sidan om gravstenen och skulle det vara mörkt ute går jag endast dit med sällskap. Enda gången jag älskar kyrkogårdar är på Alla Helgons natt. Då är det vackraste som finns men alla ljus.
Men om jag skulle skrämma någon riktigt bra skulle jag ta på mig klänningen nedanför, ställa mig lite halvt gömd bakom något, ett träd eller vägg. Jag skulle bara stå där, inte säga något eller röra mig. För om någon skulle se mig, skulle dom aldrig kunna vara riktigt säkra på om det verkligen var någon där? Dom tyckte att de såg nåt som skulle kunna vara en gestalt men är inte 100% säker. Dom vet att dom är på en kyrkogård, det är mörkt ute och det är något där borta som stirrar hitåt. Jag skulle springa därifrån på en gång. Inte en chans att jag skulle försöka kontrollera vad det egentligen var. Tänk OM det visade sig att det faktiskt var på riktigt? Nej fy...



Vad skulle ni göra?


Kommentarer
Postat av: Dixi Wonderland

Svar: Inte mina videos dock kommer från bloggen micromiss :P

2009-10-11 @ 15:55:20
URL: http://iadorehersexyhair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0