Pre Halloween

Satans va trott jag e!

Kom precis hem fran jobbet och ska forsoka vakna till lite, blir nog kalldusch. Ikvall ar det namligen party. Ska mota upp Irlandarna hemma hos hos tva utav dem for lite forfest sen far vi se vad kvallen erbjuder? Ska bli kul att se hur Dublin ar? Eller hur Halloween ser ut? Pa jobbet sprang det runt sma otacka varelser lite overallt och jag fick hjartattack iaf 3 ganger nar Jan smog sig pa. Det spelades aven gitarr med skonsang och aven nagra danssteg bjods det pa. Riktigt avslappnad skon stamning. Men satans va stort det ar! Fran receptionen ar det 1 km att ga innan man kommer till var avdelning. Och i restaurangen har dom en massa mat, VEGETARISK mat!! Mumsade i mig en massa Macarony Cheese idag.  Var kul att traffa Irlandarna igen.

Men jag kommer nog aldrig flytta hit. I Begien ar det iaf inte meningen att jag ska forsta vad dom sager. Har ar det meningen att dom ska prata nat engelska liknande, men det gor dom ju inte. Det ar ett helt eget sprak dom forsoker sig pa och jag blir inte ett dugg smart pa det. Men det har val sin charm.

Nej, dags att piffa till sig nu. Har antligen fatt mitt bagage som bestamde sig for att ta flyget efter mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0