Morr

Nu snart skiter jag i hela den här grejen med att åka till Dublin. Från början var det sagt att jag skulle ha åkt igår, men sen fick jag reda på i fredags att det nog blev på tisdag för allt var inte klart än. Ok, tänkte jag, det kan jag förstå! Så igår väntade jag att få reda på när flyget skulle gå, inga nyheter eller uppdateringar. Idag väntade jag på uppdateringar angående mitt flyg, men icke. Däremot fick en annan kille åka idag helt plötsligt. Inget alls emot honom eller något sånt, absolut inte. Känns bara så förbannat surt att jag som vetat om det i över en vecka fortfarande inte fått resan godkänd, men han som fick reda på det igår redan sitter på flygplatsen. Så jag får väl åka till jobbet i morgon igen och vänta på nyheter. Känns dock som att jag skiter i det snart. Jag måste ända åka hem därifrån nästa onsdag för jag ska flyga till Sverige och åka båt med familjen. Det kommer bara kosta en massa att åka till Dublin så kort tid. Nej, det är surt!

Men igår var en bra dag. Efter jobbet var det tvätt och sen mötte jag upp Roel. Bio stod på schemat och shoppping av en massa godsaker. Vi stod i affären hur länge som helst och disskuterade kakor och bubbelläsk. Efter många vändor fram och tillbaka mellan godsakshyllorna bestämde vi oss till slut för vad som skulle få följa med ut ur affären. Men vid ingången till bion blev vi stoppade. Man fick inte ha med sig stora kakpaket in i biosalongen? Jag vet, de e sjukt?! Så vi stoppade väl helt enkelt på oss allt i fickorna och höll en god mig. Bio vakten bara skrattade och skakade på huvudet. Jag tror vi var 10 st i hela biosalongen så det var riktig lyx men fötterna på stolsryggen framför och grejer utspridda överallt. District 9 var kvällens mål och den var riktigt bra. Väldigt annorlunda! Nej, tummen upp för den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0