Sleeping


~ ~ The bed is a bundle of paradoxes: we go to it with reluctance,

 yet we quit it with regret; we make up our minds every night to leave it early,

 but we make up our bodies every morning to keep it late. ~





Att gå upp 4 på morgonen är inte nyttigt!
Att behöva vara nyttig när det fortfarande är mörkt ute och resten av landet sover, är inte rättivst.
Så jag tog en taxi!

Nej, i samma sekund som mobil larmet ringer är min tankeverksamhet mörk, väldigt mörk och ond. Ibland känns det nästan som att självmord hade varit lättare...bara för att få sova. OK, a bit too much...
Men annars har jag varit riktigt pigg idag. Det ringde som faen på kontoret idag så man höll sig vaken. Sen vid lunch fock min mage för sig att göra revolt och gjorde alldeles för ont. Jag slutade vid två och åkte raka vägen hem med en plan att jag skulle sova en kort stund och sen ta tag med tvätt o sånt där annat nyttigt och bra. Jag vaknade vid sju på kvällen. Så planerna är skrotade! Får fixa det i morgon istället. Ryktet går ju att jag ska ha pyjamas party ;)

En rolig sak hade varit att filma när man sov och se vad man gör? Om man rör sig mycket eller kanske pratar en massa strunt? Avslöjar en massa hemligheter? Jag har hört att jag är en ganska stillsam sleeper. Förut vaknade jag av att någon vände sig om bredvid mig, men jag har bättrat mig nu. Men ligger det någon bredvid mig som snarkar och irriterar mig slår jag...hårt. Där har jag inga gränser om jag känner personen. Jag är allergiskt mot sånt! Så hittar jag en kille som inte snarkar håller jag lite extra hårt om honom. Det e banne mig sällsynt! Har ingen aning vad pyjamas partyt i morgon gäller precis men sover han tyst låser jag banne mig in honom. Haha!


Sen e jag så tacksam över att jag fortfarande kan knyckla ihop mig till en boll och lyckas sova på de flesta ställen. Det var värt guld när vi var i Asien och skumpade runt i bussar mm. Hoppas jag fortfarande kan dra upp knäna till hakan och leka igelkotte när jag är 40.

Har ni gjort något i sömnen som ni blivt rädd för? Kan kommer ihåg en morgon hemma hos Tias när han frågade vad jag hade gjort natten innan? Förvirrad och bakfull frågade jag vad han pratade om? Kvällen innan hade det varit fest och tydligen hade jag gett mig ut på en liten promenad den natten...butt naked! han bodde fortfarande hemma hos sina föräldrar och jag hade inget som helst minne av att jag gjort något den natten. Behöver jag påminna er om min enorma ångets den morgonen när det var frukost med hela familjen. Tittar dom konstigt på mig? Verkar nåt annorlunda eller konstigt? Som tur var märkte jag inget, men jag hade tydligen varit borta ett tag?



Och sist men inte mist: Kvällens låt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0