Sunday


På söndag sov jag lääänge. Blev väckt av att receptionen ringde o berättade att Jan väntade. Sheit! Det var bara att hoppa i kläderna och springa ner. Först på schemat stod Irlands äldsta fängelse. Jag ör glad att jag inte levde på den tiden, eller det tror jag iaf inte att jag gjorde? På den tiden trodde dom att om de var bra luft genomströming i fängelset skulle inte smittorna få fäste lika lätt. Så de byggde fängelset på en kulle ute på landet utan glas i fönstret. Så det var ständigt drag och vatten som regnade in. Noll värme! Sen fick vi höra en trevlig berättelse om den sista avrättningen på 1920 talet. Det var en kille som blivit skjten 2 gånger redan och fick föras till sjukhus så han inte skulle riskera att dö innan avrättningen. Sen togs han till fängelsets bakgård med ambulans, sattes på en stol då han inte kunde gå själv, bands fast så han inte ramlade omkull och sköts till slut. Jäkla galenskap!








Den moderna delen av fängelset



Man kan vara ledsen över att sitta fängslad



Men kan även försöka se det positiva i det!?




Sen tog vi en snabbtur i en comic store o kollade på en massa samlarprylar och serietidningar. Jäklar va många olika det finns. Vi hoppade in i bilen och begav oss upp bland de Irländska kullarna. Jäklar va fint det är. Var bara en Tinker som saknades. Vi åkte till en sjö och kikade lite. Egentligen ska man hajka där,men vi hade inte riktigt tid. Det blåste o var snorkallt! Vi kollade även på en gammal kyrkogård med gravar från 1600,1700-talet och ett kloster från 700-talet. Det var riktigt creepy! Perfekt för en skräckfilm och jag skulle aldrig i mit liv gå där i mörkret.

 



Sist men inte minst bosatte vi oss i en riktigt mysig restaurang ute på landet i några timmar. Företaget betalar en måltid om dagen så det blev förrött, varmrätt och efterätt. Kan kunde rulla ut därifrån sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0