Moving to Bruxelle

Yes, ni läste det rätt. I alla fall för några dagar...Kom hem från Bryssel för en timme sen efter att ha kollat upp vart Madde bor så jag kan ta hand om hennes små vilddjur medan hon e i Sverige. Dom hade skitmysig lägenhet och hennes kaniner kommer jag ha kul med. Söta små rackare det där! Jag fixade även lite slingor på Madde när jag ändå var där. Å så snygg hon var i sin lilla hätta. Ha ha! Så nu tror jag att jag ska hitta dit, men ni vet ju hur jag är.

Idag har varit en lååång dag. Började med att få onda tankar om att ligga kvar i sängen hela dagen men jag tog mig upp och gick dessutom till jobbet. Kom dit och inte en kotte i mitt team var där? Satt där till kl. 8 och då kom det 3 till. Tydligen har tågen fått för sig att strejka igen men den här gången utan förvarning. Vad jag har förstått så hände det en olycka i måndags där två personer på nåt sätt ramlade ner mellan tåget och perrongen så benen kapades? Så det har varit lite småkaos idag. Vi visste att Posten kanske skulle börja ringa idag och vem får första och enda samtalet innan lunch? Ik! Det tog ett tag innan vi fattade vad problemet var men eftersom hon inte hade förflyttats över från IBM än kunde jag bara koppla henne vidare dit. Jag var helt skakis efteråt. Sen efter lunch började fler ringa men alla med samma problem som hon jag pratade med innan lunch. SÅ det var bara att koppla dom vidare till IBM och vänta på att dom ska förflytta dom till oss, EDS. Självklart blev det även lite småkaos och jag fick en klient som hade blivit kopplad vidare 5 gånger. Och vad kan jag göra? Inget, eftersom hon fortfarande tillhör IBM. SÅ jag förklarade att jag tyvärr inte hade några rättigheter och skulle koppla henne, men då la hon på. Inte min dag idag! Lyckades även låsa mitt konto i Service Center, vårt loggningsprogram, för att jag var nervös och skrev fel lösenord.  Men vid tre slutade jag och skyndade mig för att ta tåget till ANtwerp där jag skulle skriva kontrakt på lägenheten.

På grund av strejken är tåget 30 min försenat och väl på tåget kommer jag på att jag glömde föra över pengarna till mitt konto igår. Jag skulle nämligen betala första månadshyran och hade allting förberett. Förutom att jag inte fört  över pengarna. Stupid! Så jag ringde hem till syrran och bad henne be pappa att föra över pengar så länge. Men sen gick det ganska smidigt. Skrev på kontraktet, betalade och gick tillbaka till stationen för att ta tåget till Bryssel. Och tåget är försenat. Går till perrongen och väntar, har Mp3n i öronen och när tåget kommer ska jag precis gå på när jag ser på skyltarna att tåget inte alls gick till Bryssel? Ööh? Som jag sagt tidigare, lokaltrafiken i Belgien gör lite som dom vill. Då har dom ändrat perrongen OCH tiden för mitt tåg. Var det som hände förra gången jag lyckades gå på fel tåg. Men jag upptäckte det i tid och hann med mitt riktiga tåg. Kom till Bryssel och Madde mötte upp mig för en guidning till lägenheten.

Nu e jag trött och jag har träningsvärk. Fick en kommentar av Maria i förrgår att mina kinder blivit så puffsiga?!! Morr! Så jag körde lite styrketräning och märkte ju att det behövdes. No more puff!

Dagens bra att veta

* Panos har den godaste cappucinon. Kan tänka mig att det är som vår Pressbyrå
*För några månader sen stormade polisen en lägenhet i huset mitt emot och fann en man ätandes på sin döda hustru. "Mechelen Kannibalen"
* I Belgien har många städer både ett belgiskt och ett franskt namn. Jag bor i Mechelen och på franska heter det Malines. Men det uttalas som mitt namn. Hur coolt e inte det? Malin bor i Malines....he he!
*Under stormen vi hade för 2 nätter sedan kom det hagel stora som golfbollar. Se till att inte ha ett gigantiskt växthus då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0