jobb jobb jobb

Fy, jag har sån jobbångest!  Varje dag läser jag om människor som blivit varslade och får sänkt lön och allt känns bara så hopplöst! Vill ju ha ett jobb  men jag hittar ingen motivation. Har dock sökt 2 jobb idag,, båda som au-pair i Holland. Jag har ju inget att förlora så det e väl bara att pröva. Det var en familj som bodde 2,5 mil utanför Amsterdam och sen var det en familj i Haag, båda svenska.  Holland har ju som ni vet, alltid varit lite av en dröm så varför inte? Vi lånade till och med hem böcker förra året och försökte lära oss holländska. Det var inte det lättaste. Dom har så många konstiga ljud för sig och tycker ni skånskan e grötig ska ni höra holländska. Pjuh! Men det hade varit skoj och jag ska ringa den ena familjen i morgon och prata lite mer. Dom verkar roligast för dom pratar bara engelska hemma och där får man en egen 2:a i närheten av familjen. DÅ får jag lära mig 2 språk samtidigt!

Idag har det snöat, buuuuu! Jag vill ju ha vår nu!!!!!!!

Why won't you listen to me?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0