Vad har Malin gjort senaste dagarna?

Ja ni...en massa saker, nyttiga som rent ut sagt dumma

* Jag har äntligen fyllt på kylskåpet. Har inte lyckats lista ut vart närmsta mataffär ligger så jag tog den nere på stan. Handlade för nästan 500 kr och känner mig jätteduktigt med tanken på att det enda som bott i mitt kylskåp på en månad är en Sprite flaska. Jag kommer hem och packar uppp och inser att det är nästan lika tomt som innan.   Vad hände med all mat?

*Jag har skaffat internet. Gick till en affär och försökte men så klart måste dom se ett kontrakt på lägenheten. Jag suckade lite eftersom man verkar behöva det där satans kontraktet för allt här i Belgien.
-Ja hej, jag skulle vilja köpa en öl. -Absolut, har di hyreskontraktet med dig?
Ok, kanskeinte riktigt så...
Jag köpte iaf ett mobilt bredband som aktiverades i natt och satans va segt det går. Har redan ångrat mig. Men men

*Jag har städat min terass. Tagit upp alla förmultnade brädor som skulle föreställa ett sånt där snygg altalgolv och lagt i en hög. Sopat en massa gånger och gjort snyggt. Eller bättre iaf

*Jag har läst ut en bok, Flickan Från Ovan av Alice Sebold, som var riktigt bra.

*Jag har försökt laga mat och upptäckt hur trög jag e ibland. Satte på plattan och hällde i smör i stekpannan. Minuterna gick och inget hände. Visst, det blev varmt men inte så mycket mer. Jag suckade igen och vred på den andra plattan för att kolla om den funkade. Samma sak där, varm men inte het. Jag skulle ju göra omelett! men jag slängde i allt i stekpannan ändå och gjorde mitt bästa. Försökte ringa hyresvärden för att gnälla lite. Måste ju ha fungerande plattor om jag ska kunna laga mat. När jag har lagt på luren då han inte svarade tog jag en tyst sekund och studerade mitt problem.
Hmm, om jag kanske skulle pröva att vrida knapparna åt andra hållet?
Å självklart fungerade det då och förklaringen på mitt problem var helt enkelt att jag hade på lägsta värmen!
STUPID! Men man tar väl förgivet att värmen blir högre i följd åt klockans håll, eller? Och nej, det fanns ingen numrering. Så dum var jag inte. Men som sagt, pinsamt Malin!

*I omeletten hade jag röd chili och nu har jag lyckats peta mig överallt i ansiktet så det svider, näsan, ögonen, läppen, kinden och under naglarna.

*Jag har hittat lösningen på Antwerpens hemska vatten. Smakar unket men med lite gurka i kan man dricka flera liter.

*Jag har tvättat och insett vilken lyx det är med egen tvättmaskin. Men ändå e det lite roligt att gå till en sån där tvättomat. Det känns alltid som att jag e med i en film.

*Jag har pratat lite med grannen. Det visade sig att hann mamma är svensk så han kan prata svenska. Han handlar med diamanter, har bott i Kungsholmen och jobbat på Cafe Opera och nu jobbar han även på Noxx här i Antwerpen.

*Jag har skaffat en skurmopp med tillhörande hink, lysgrön och lysorange.. Nu fattas bara dammsugaren.

*Jag har insett att kebabstället på mitt hörn har grymt god mat-farligt!

Ja, det var väl allt för den här gången



Kommentarer
Postat av: Anonym

tack så mycket! =) kramar

2009-07-28 @ 23:26:14
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: martina

jag kom och tänka på det när vi gick förbi en matkedja i amsterdam. BAAARA vegetarisk mat rakt igenom!

2009-07-29 @ 14:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0