Sov vanor

Igår natt låg jag och tänkte på alla knäppa ideer jag haft genom åren när det gäller att sova. Har ni åxå haft såna?

-Jag hade ett knep när jag visste helt säkert att jag var trött. Låg jag i sängen och hade gäspat 3 gånger så kunde jag slappna av. MEN jag fick lov att ligga med magen vänd mot väggen, annars gilldes det inte. Så 3 gäspar vänd mot väggen och jag var redo att sova...

-Ni vet hur man om det är mörkt i rummet ibland kan få fram olika färger. Vet inte hur men det ser ut som att det regnar olika små färgkorn och man kan själv bestämma vilken färg och vilken form de skulle ha. Hänger ni med eller e det bara jag som e knäpp? Jag intalade mig själv iaf att om jag såg färgerna var jag skyddad från allt ont.

- Skulle jag gå p toa eller nåt och fick lov att tända lyset blundade jag hela vägen till lysknappen och tittade inte förrän det var ljust och jag var säker på att allt läskigt försvunnit. Jag vågade ju inte titta i mörkret?

- Om jag hade tittat på TVn jag hade i mitt trum och skulle stänga av den, fick jag lov att ha en fot på sängen så jag så snabbt som möjligt kunde hoppa upp från golvet. Jag hoppade alltid en meter innan sängen så ingen under sängen kunde ta tag i mina ben. Jäkla Daniel!

- Efter att ha tittat på en skräckfilm en sommar där jag sprang ut till mamma på balkongen och grinade, kunde jag inte ligga med utsträckta ben i sängen. Jag var livrädd att någon skulle såga av mina ben med en motorsåg. Det tog många många år innan jag kunde lägga mig med raka ben igen.

- Ett tag kunde jag bara sova med ryggen ut mot rummet. Jag intalade mig själv att jag vände ryggen åt monstren.

- Jag kunde inte sova med garderobsdörren öppen. Inte ens på glänt för då kunde jag ligga hela natten och jaga upp mig för jag var säker på att glipan bara blev större och större.

Mycket knas har man kommit på. Nu för tiden ligger jag helst på soffan, ihopkrupen till en boll med knäna upptryckta mot ryggstödet. Nu när Jimmy e borta vill jag inte sova i sängen. Känns tryggare i soffan med alla hundarna och inte ens stor tom säng.




Men jag e inte ensam om att sova som en boll...så söt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0