De e som det ska vara nu

Fy va mysigt det är att komma hem och bara känna att allt e så rätt!
Syrran och Zeb kom och hämtade mig på flygplatsen och jag insåg att det fanns en hel del snö i Sverige. Men det var mysigt. Snön hänger i träden längst med vägen och det ser lite magiskt ut. Vi släppte av Zeb i Gävle och sen hoppade jag in bakom ratten. DET var kul på riktigt! Att köra bil är något jag saknar. Men att köra bil i Irland kommer nog inte hända. Galningarna kör ju på fel sida? Så sen dess har jag kidnappat platsen framför ratten.



I Grycksbo åkte vi förbi tomtarna. Riktigt imponerande att dom där tomtarna får stå kvar varje år. Annars ska ju allt förstöras, men Tomtarna har stått där varje jul så länge jag kan minnas. Det var det bästa jag visste när jag var liten. Det var så spännande för vem vet...kanske det bodde någon där på riktigt?


När jag kom hem väntades det vörtbröd och riktig ost! Sen en lång härlig sovmorgon i en uberskön säng!
Idag åkte jag och syrran in till Falun och shoppade lite. Rotade igenom hennes garderod först och hittade en helt outfit. Det e perfekt för nu kan jag till och med ha hennes jeans. Första stoppet var DjurMagazinet och hälsa på gamla chefen. Hade även en plan att hitta en ersättare åt kinesen. Tyckte så synd om Roffe som får sitta helt ensam. Så jag disskuterade lite med brorsan och vi bestämde oss för en Kakariki. Den borde förhoppningsvis kunna fylla den kända Kinesens skor. Hittade även en till Sensation klänning!!! Jag kunde inte låta bli. Det var ju en massa fransar på den!


När vi kom hem presenterade vi fåglarna för varandra. Daniel tyckte Kakarikin skulle heta Fjant! Så typiskt honom! Det verkar gå bra. Sen skulle granen pyntas! Min uppgift och jag tar den väldigt seriöst. I år har dock min familj försökt gå bakom ryggen på mig. Det började med att pappa köpte!? en gran istället för att hugga en själv. Jag får väl skylla mig själv eftersom jag nte var här och kunde hjälpa till. Sen fösökte syrran övertala mamma att bara ha nya julgranskulor i granen och skippa de gamla traditionella pyntet?! Nej nej, det måste finnas en gräns på detta idioti! Jag gick med på att anväda de nya kulorna+de gamla. Så nu har vi en gran proppad med pynt. I like!


Före


Efter

När granen var klädd blev det ett besök hos morfar på hemmet. Tycker fortfarande det är lika obehagligt att se honom ligga där helt borta. Men idag kunde han iaf skratta och vi skrattade åt hans kommentarer. Så det var en bra dag. Har precis ätit en massa god mat och en MASSA bearnaisesås. Ska packa ihop oss på soffan nu med glögg och smaskigheter och mysa till Polat Expressen. Dags att börja min nya tradition!!


**************
 

I morgon e det jul mina vänner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0