Strawberry lunch

Nu e jag hemma efter en förmiddag på Grote Markt. Idag är det ju lördag så det är en stor marknad i centrum. En massa människor och överallt såldes det grönsaker, frukt, kläder, ost, korv och blommor. Jättemysigt! Jag gick upp vid nio och sen gick vi ned på stan. Sath jobbar idag men han följde med ner i någon timme. Han sa igår att mechelen var gamlingarnas stad och det stämde verkligen idag. Jag såg kanske 25 ungdomar på hela tiden. Vi satte oss vid ett fik och drack lite varm choklad och jag köpte med mig jordgubbar hem, himmelskt goda. Sath jobbar till 7 ikväll och sen ska vi nog in och kolla vad Bryssel har att erbjuda. Men sista tåget hem går halvett så det blir inte så sent. Jag har även fixat ett Belgiskt nummer idag så om om ni försöker på mitt gamla nummer kommer ni inte så långt.

Nu ska jag njuta av ensamheten i lägenheten och ta det lugnt. Kolla lite i läroboken för dutch!




Utsikten från cafeet

Den stora kyrkan mitt inne i centrum

Såna här kyrkor finns det överallt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0