Hektisk helg

Borta bra men hemma bäst,e det inte så? I fredags åkte vi ner till Jimmys föräldrar i Tibro och hälsade på. Vi kom ner vid 11 på kvällen men något man alltid kan lita på är att det finns mat att äta. Karin hade lagat supergod tacopaj och de e hon guld värd. Men vi var rätt trötta så vi kröp upp på loftet och försökte sova några timmar. När klockan var 6 fick vi kämpa för att komma upp ur sängen för nu var det dags att åka ner till Landskrona. Vi åt lite paj till frukost,mumma, och sen var det bara att starta bilen. Jag tycker det e konstigt men det tar bara 3 timmar att åka ner till malmö från Tibro. Upp till falun tar det 4 timmar. Fan,man bor ju nästan i Norrland ändå! Älskar iaf att åka ner till Skåne för det känns nästan som man kommer utomlands. Man ser direkt att man kommit till Skåne på miljön och husen.De e speciellt! Vi kom iaf till Ted i Landskrona efter några timmar och det var ett slitet gäng vi mötte. Klockan 10 var efterfesten fortfarande igång. Eller ja,fest och fest...några låg i soffan och mumlade något om banbrytande ideer? Vi hämtade våra ödlor och sen fck vi lov att åka vidare för vi skulle byta våra ormar mot en annan sort,fixar bilder sen. När vi var klara fick hundarna springa av sig lite innan vi åkte upp till Tibro igen. Vi höll dock på att bli en hund mindre på motorvägen. Hundarna låg i baksätet och helt plötsligt hör jag att rutan bakom mig e på väg ner. Vi har elhissar och då har Chili vaknat och står och tittar ut i fönstret. Hon har lyckats ställt sig på knappen och hela fönstret är öppet. Både jag och Jimmy flyger bak och drar in henne och båda fruktar en hjärtattack. Shit va rädda vi var. Sen åkte barnlåset på! Hemma i Jubberud blev det slappa resten av kvällen och förbereda oss på stormen. Nästa morgon var vi utan ström några timmar pga stormen men det gjorde inget. Vi käkade lite frukost och åkte in till Hjo på lite Hem o Hobby shoppng och sightseeing. Jimmy guidade mig genom sitt liv i Hjo,älskar dom åkturerna. Skulle vara så häftigt att kunna resa tillbaka i tiden och få träffa alla han pratar om och framför allt...att få träffa den dryga tonåringen Jimmy. Brukar fantisera mig bort dit. Innan vi åkte upp till Falun igen kom Micke,Jimmys bror, och hans tjej upp och vi åt lite god mat och underbar äppelpaj.Vi hann även med en timmes svampplockning. Sen var det 4 timmar innan vi kom till Falun och det är så skönt att kunna slappna av när man kommit in i ens egen lägenhet. Jag fixade lite å nya ödlorna medan Jimmy fixade svampmackor. sen var det nattmacka och Hemsökta Hus i några timmar. Älskar det programmet men jag är alltid vettskrämd när jag ska gå och lägga mig. Jimmy fick gå upp tidigt idag men jag låg kvar läänge i sängen. ska tvätta lite nu. Helgen var rolig men något väldigt sorgligt inträffade. Karins ena katt, Stumpan, försvann och hittades i hästhagen på söndagen. Det var lite jobbigt för hon var en så väldigt go katt. Men jag tror de 2 nya virvelvindarna kan fylla upp tomrummet efter henne. Dom e så söta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0