Gymnast

jag kan verkligen sakna de gamla gymnastik åren. Började i mamma-pappa-barn gympa och fortsatte till gymnasiet. Tog lite pauser i mellanåt Bjursås IK, Bromma flickorna och Gymnos, men gymnastik har/kommer alltid ligga mig nära om hjärtat. Känslan när man tar sats inför mattan och gör sig redo för en sträckt salto,( sträckt bakåtvolt) det är jäkligt speciellt. Bara att kunna göra en simpel handvolt är obetalbart nu för tiden. Jag menar...man blir ju faktiskt bara äldre men en handvolt kan jag banne mig fortfarande göra. Att kunna göra vad man ville, oftast iaf, var så satans roligt. Kommer ihåg när jag o mamma var i Stockholm en sommar för att kolla på syrran när hon tävlade i Stockholm Summer Games. Jag hade lagt av med gympan då men hade varit i Åkeshovshallen och tävlat i samma tävling förut. Jag gick in till träningshallen för att hälsa på syrran och några kompisar och blev så sugen. De har en skumgummigrop och riktigt skönt golv så jag lånade någons träningsbyxor och prövade lite. Det blev en salto, kör hellre det än en flickis, och sen var det några som frågade om jag var tränare? Får ju erkänna att jag var lite stolt då. Men det var länge sen. Nu kommer jag inte långt med en salto. Tyvärr!  Men jag längtar verkligen tillbaka till de dagar när man kunde göra saltos och gå ned i spagat på båda benen. Har försökt tänjt lite men det gör ju så satans ont. Men helt borta e man inte! Skulle jag få börja med en sport igen skulle det vara gymnastik bara för att komma tillbaka till min gamla form. Så skönt att känna sig stark, smidig och snabb. Händer inte så ofta nu för tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0